Wednesday, April 13, 2016

SRBIJA: Putovanje duže, a karte skuplje kod brzih vozova?

Železnica Srbije naplaćuje putnicama kartu za brzi voz skuplje, iako putovanje njim traje duže.
Putničkim vozom vožnja od Novog Sada do Subotice, i obrnuto, traje u proseku dva i po sata, a novim Štadlerovim vozovima, koji mogu da dostignu do 160 kilometara na čas, putnici su očekivali da će se vreme putovanja bar prepoloviti. Naprotiv, ono se odužilo za desetak minuta, i pored toga što brzi voz staje na manje stanica.

Putnica, koja je skoro tri sata provela putujući od Subotice do Novog Sada, kaže za 021.rs da novi vozovi ne opravdavaju naziv "brzi". "Kada sam odlazila u Suboticu, takođe sam išla novim vozom, ali je cena karte bila kao za putnički. Pri povratku mi je naplaćena karta za brzi voz, a kada sam pitala konduktera koja je razlika između putničkog i brzog, on mi je odgovorio da nema razlike", priča nezadovoljna putnica.

Ona dodaje da je na šalteru prilikom kupovine doživela prevaru. "Pošto sam žurila na voz, kada sam čula cenu karte, za koju je prodavac rekao da košta 600 dinara, dala sam ih bez razmišljanja, da bih tek na kraju shvatila da sam dala 100 dinara više. Ne znam da li se prodavac zbunio, ali u svakom slučaju nije bilo prijatno", kaže putnica.

Iz “Železnice Srbije” za 021.rs kažu da se u cenu karte, osim dužine putovanja, ubrajaju i drugi faktori. "U cenu takođe ubrajamo i usputna bavljenja, kao i komfor koji se pruža u samom vozu. Razlika između putničkog i brzog voza je samo 100 dinara. Što se tiče brzine, stanje infrastrukture je, nažalost, takvo da na ovoj relaciji nije moguće postizanje maksimalne brzine pomenutih garnitura", rečeno je u tom preduzeću.

Kupovinom 21 voza, prošle godine, srpske železnice su podmladile svoj vozni park, čija je prosečna starost 30 godina. Iako mogu da dostignu brzinu od 160 kilometara na čas, oni retko kad premašuju trećinu svog maksimuma, odnosno 50 kilometara na sat. Glavni razlog tome jesu pruge, čija je prosečna starost 42 godine.

13.04.2016.
(021.rs)

No comments:

Post a Comment

STATISTIKA