Monday, October 3, 2016

MONTENEGRO: Povratak kući brzim vozom 432

Nakon nekoliko godina putovanja na more vozom odlučio sam da putujem kušetom tj. u vagonu sa ležajevima. Svake godine letujem u mestu Brce u okolini Sutomora. Zbog kraja sezone i prestanka saobraćanja voza ''Panonija'' Bar-Subotica bio sam primoran da se kući vratim noćnim vozom Bar-Beograd koji saobraća tokom cele godine. Od Beograda do Sombora putovao sam putničkim vozovima. U vozu Bar-Beograd opet sam uzeo kušet.



Voz "Lovćen" Bar-Beograd imao je 10 vagona. Bili su to vagoni drugog razreda, bife vagon i jedna spavaća kola Srbija voza, dvoja kušet kola i dvoja spavaća kola crnogorske železnice.Treba napomenuti da su spavaća kola SV-a u stvari vagon iz sastava plavog voza.

Iz toga se vidi na šta je spao putnički saobrćaj u Srbiji, da se muzejski vagoni koriste za redovni saobraćaj umesto da Želturist ako uopšte još uvek i postoji organizuje posebne vožnje plavim vozom.
Možda vožnju i do Bara što bi moglo da privuče ljubitelje železničkih putovanja iz sveta.


Ali eto na rukovodećim mestima očito nisu pravi ljudi. Posle razgovora sa pratiocem kola saznajem da je u jeku sezone saobraćao i salon vagon iz sastava plavog voza za koga kaže da je bio prava atrakcija. Meni lično se to nikako nije dopalo.

Sastavi se kompozicija noćnog brzog voza broj 432 pod imenom "Loćen", putnici zauzimaju mesta, kraj je letnje sezone, on je jedini noćni voz za Srbiju, ima dosta putnika, napuni se i naš vagon.

U Sutomoru još jedna navala putnika a u Podgorici voz se u potpunosti popuni. Treba napomenuti da su putnici u vozu većinom stariji ljudi i mlađi parovi sa decom koja ne idu u školu.

U povratku mi je pripao gornji ležaj, donji su zauzele nešto starije devojke, super društvo. Susedni kupe  bio je pun momaka, magupa devetnaestogodišnjaka, punih energije i bučnih. Treba njima motika i vojvođanska njiva sirka da okopavaju ceo dan te bi oni bili mirni kao bubice.

Nakon Podgorice i popijene kafe u bife vagonu bilo je vreme za spavanje. Ne mogu se pohvaliti da mi je bilo dobro jer em sam bio na visini koja mi nije prijala em bio je otvoren prozor koji me je ometao u spavanju. Umor je ipak bio jači te sam čvrsto zaspao.

Granična kontrola u Bijelom Polju je protekla bez problema. Ove godine crnogorska policija nije smarala tražeći potvrdu o plaćanju boravišne takse. Granična kontrola u Prijepolju prošla je isto bez ikakvih problema te je moglo da usledi spavanje do zore. Probudio sam se u Lazarevcu, gde bi trebalo da smo stigli u 4:40, a mi smo stigli sat kasnije, u 5:40. Ostalo je još sat i po vožnje do Beograda. Na kraju je voz kasnio dva i po sata u Beograd a veza za Novi Sad mi je pobegla ispred nosa.

Usledio je kraći boravak u Beogradu jer je prvi sledeći voz za vojvođansku prestonicu bio regio ekspres u 10:05. U Novom Sad sam morao da sačekam 3 sata do voza za Sombor u 14:28, stižem u Sombor oko 17:00 popodne, imam bus za Telečku u 18:00 i u 18:45 sam kod kuće. To znači da sam od mora do kuće putovao 24 h.

GALERIJA SLIKA

































































No comments:

Post a Comment

STATISTIKA