Wednesday, December 6, 2017

RUMUNIJA: Vozom od Brašova do Kluža



U ovom tekstu će te čitati (i videti slike) o dnevnom vozu koji vozi iz Brašova za Budimpeštu, o medjunarodnom vozu kojim sam se vozio od Brašova do Kluža, uz reku Olt, u dolini Hargite, gde Mađari žive, iako su 1000 km od Budimpešte. U tom delu Transilvanije Madjari čine od 80-100 % stanovništva.

Jako je interesantan bio i ovaj deo putovanja kroz dolinu reke Olt: prelepe planine Hargite, pašnjaci, šume. Ovo je jedan od najlepših delova Transilvanije, i cele Rumunije.


Jutarnji voz kreće ranom zorom iz Brašova. Da bih stigao, morao sam napustiti hostel po mrklom mraku, jer tako rano gradski prevoz ne vozi često, a nisam hteo uzeti taksi. Potrebno mi je bilo nepunih sat vremena peške...i nije neka daljina.

Krenuo sam iz hostela dok su svi spavali, nikoga nije bilo na recepciji. Naravno, izgubio sam se na raskrsnici, kad sam je prolazio ispod puta. Po mraku se nisam mogao nikako orijentisati. Zaustavio sam radnike koji čekali gradski bus. Pitao sam ih na rumunskom kako doći do železničke stanice "Gara centrale“, bome nisu znali kojim putem da idem. Nekako sam uspeo uloviti pravi put, i na vreme, za cirka 50 minuta stigao do stanice, koja je već puna bila putnika.
 
Stanica Brašov


















Pola sata pre polaska je voz već bio postavljen, svi vagoni MAV Start kompanije, dobro poznati plavi vagoni. Ušao sam i seo u moj vagon i kupe. Ovaj medjunarodni voz unutar države se tretira kao IR (interregio voz), tako da je obavezna rezervacija. Slučaj je hteo da mi na ovoj ruti saputnik u kupeu bude železničar iz Županije Kovasna, gde su isto pretežno Madjari. Železničar baš radi na toj stanici koja vodi na granicu nekadašnje Madjarske Kraljevine, takozvanu „1000. godišnju granicu“, gde sam planirao da navratim jednom, ali sad nikako nisam mogao da uvrstim u program.



Kakva slučajnost da u toku putovanja, ja kao vozoljubitelj, u kupeu imam železničara! Spriljateljili smo se odmah, a kad sam mu ispričao svrhu mog putovanja, i šta mi je hobby, pozvao me je dogodine kod njega u goste. Povešće me na 1000. godišnju granicu, gde je MAV obnovio železničku stanicu, poslednju koja je nekad bila granica sa Rumunijom. Evo slika o toj stanici, ali slike nisu moje.





Raspričali smo se tako da nam je 7 sati putovanja je prošlo za čas! Usput smo videli lepu prirodu. Ipak, moram spomenuti da je ruta izmedju Brašova i Kluža jako loša, voz se kreće brzinom od 30-50 km/h, kao u Srbiji. Rumunija za ovaj region ne ulaže puno, zna se zašto, ali o tome ne bih detaljnije, da ne budem pogrešno shvaćen.





Nakon 7,5 sata putovanja stižem u glavni grad Transilvanije, u Cluj-Napoca (Kluž), grad poput Novog Sada. Zvanično nije glavni grad Transilvanije, ali funkcijalno je tako, centar regije. Dvadeset posto stanovništva čine Madjari, ali u samom centru grada sam baš često čuo madjarski jezik, iskreno, jako mi je bilo drago.

VOZOVI NA RELACIJI: BRASOV – CLUJ NAPOCA
Nekoliko informacija vozoljubiteljima, i putnicima:  izmedju Brašova i Kluža saobraća dnevno 8 vozova, medju kojima su i medjunarodni, a postoji i više ruta izmedju ova dva grada.
Ja sam putovao jutarnjim vozom, tj. dnevnim vozom za Budimpeštu IR 366. Krenuo sam u 07:03  iz Brašova a u 14:25 stigao u Kluž. Ovaj voz saobraća na teritoriji Transilvanije u kojoj ima dosta Madjara, da bi napunili voz za Budimpeštu.





Takodje, postoje i vozovi koji saobraćaju drugom trasom, preko Šegešvara, ta trasa je 50 km kraća. Vidite železničku kartu koju sam kupio.

O gradu Kluž u narednom tekstu.

SUMMA, SUMMARUM

Sa putovanja na relaciji Brašov-Kluž jako mi je bilo drago da sam sreo pomenutog železničara, takve sam informacije saznao koje ni u jednim novinama ne bih pročitao, i sve to uz panoramu prelepe prirode! Putovanje u Kluž je bilo pravi užitak, a 6-7 sati je prošlo brzo da nisam ni osetio.

6.12.2017.

No comments:

Post a Comment

STATISTIKA